Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5


"Jemput breakfast, masak sendiri lebih sedap"

Demikian kata pengasas D'Herbs, Dato' Aliff Syukri yang terkenal dengan tagline "Terlajak Laris' mendapat perhatian netizen di media sosial, pagi ini.

Inilah satu-satunya usahawan yang tidak sombong dan sering berkongsikan kata-kata motivasi kepada orang ramai sama ada di laman sosial agar jangan pernah mengalah untuk berjaya dalam hidup.

Difahamkan, Dato' Aliff Syukri berkunjung ke Perth, Australia dan menetap di sebuah hotel di sana. 

Hanya berbekal sebuah periuk nasi kecil dan periuk, beliau dapat juga menjamah sarapan paginya dengan menjadikan tudung periuk nasi sebagai 'pinggan' dengan selambanya di atas lantai. 

Rata-rata netizen melahirkan rasa kagum pada beliau, meskipun sudah bergelar sebagai jutawan, beliau tetap memasak sarapan paginya sendiri dengan beberapa barangan dapur di dalam bilik hotel.

"Orang datang dari bawah memang macam ini. Yang berlagak itu selalunya senang dari harta mak bapa. Celik-celik mata dah ada iPhone, kereta mewah, rumah besar dengan amah. Apa nak risau? Alhamdulillah Datuk. Syukran," kata Mohd Shairil.

"Suka sangat dengan sikap dan akhlak Dato'. Betullah, kita kaya macam mana pun, makan kita sama banyak dengan yang tak ada apa-apa. Bahkan yang beza itu nikmat syukur. Kita kaya, makan harga RM1 tapi dapat nikmat kenyang, kita syukur. Dari sudahlah tak berapa nak ada, makan mahal-mahal tapi rasa tak sedap, tak syukur,: kata Ummi Yahaya.

"Betul Dato'. Masak sendiri lagi best. Boleh rasa air tangan sendiri kelat ke, masin ke, tawar ke. Makan di luar belum tentu halal. Takut pinggan mangkuk dijilat sang jelir," kata Fiqree Yusuff. - THEHYPEMEDIA.COM

About Kerja Kosong

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Top