Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5


CHINA - Dua lelaki warga tua di Bandar Wuhan menjadikan air kencing mereka sebagai minuman pagi setiap hari bagi memanjangkan usia mereka.


Bao Yafu dan Yi Dongshan berkata, mereka mengantikan minuman pagi yang biasa seperti kopi atau teh dengan air kencing yang dianggap sebagai minuman terapi dan meningkatkan kesihatan mereka setiap pagi.

"Sedap, saya mahu minum lagi," kata Yi yang berusia 61 tahun selepas meneguk urinnya sendiri.

Lapor Daily Mail, Bao, 81, Ketua organisasi Persatuan Terapi Air Kencing di Wuhan, telah mengamalkan minuman itu sejak 2010 lagi.

"Bagi saya, rasanya seperti air teh," katanya.

Pada awalnya, kumpulan itu ditubuhkan di Hong Kong pada 2008 dan ibu pejabat pertama mereka di Wuhan dan hanya mempunyai 400 ahli sahaja. Namun pada hari ini, keanggotaan mereka telah mencapai 1,000 ahli.

Jabatan Kesihatan China sebelum ini, tidak menggalakkan amalan itu diteruskan oleh organisasi itu. Namun, mereka emnolak pandangan perubatan yang menganggap amalan minum air kencing itu adalah perbuatan yang jijik serta tidak bermanfaat.

Bagi persatuan itu, mereka percaya amalan minum air kencing setiap pagi akan dapat memanjangkan usia mereka selain dari meningkatkan tahap kesihatan mereka serta mampu menyembuhkan penyakit seperti kanser.

Bao yang telah menjalani terapi ini semenjak 1972 juga memperkenalkan amalan jijik ini kepada keluarganya di Hong Kong. Keluarga Bao juga mengakui amalan yang dilakukan oleh Bao itu menjadikan tahap kesihatan mereka lebih baik dari sebelumnya.

Jelasnya, selepas enam bulan mengamalkan terapi itu, penyakit yang dihidapinya mula hilang. Antara penyakit yang dimaksudkan adalah sembelit dan ulser mulut. Bao juga tidak lagi mengalami keguguran rambut yang menyebabkan dia botak. - THEHYPEMEDIA.COM

About Kerja Kosong

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Top